تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

با اینکه هیچ چیز مثل تمرین و انتظار برای نورپردازی مناسب نمی‌تواند شما را به یک عکاس خوب تبدیل کند اما بعضی وسایل ضروری وجود دارند که باید در کوله پشتی هر عکاس باشد. این تجهیزات ممکن است به اندازه‌ ی خرید یک دوربین عکاسی جدید وسوسه انگیز نباشند ولی به شما کمک می‌کنند عکس‌های خودتان را خیلی سریع ‌تر به یک مرحله بالاتر ببرید.امروز قصد داریم تا درباره ی تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول برای شما توضیح دهیم

سه پایه مستحکم

بدون شک سه پایه یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی منظره است. با اینکه خرید سه پایه به اندازه خرید لنز یا دوربین جدید هیجان‌انگیز نیست اما این کار یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بهبود کیفیت تصاویر خودتان است. هنگامی که تازه شروع به عکاسی کرده بودم استادم به من گفت: «با توجه به سایز سه پایه یک عکاس می‌توان گفت که او چقدر در مورد عکاسی جدی است.» اما اکنون زمانه عوض شده است و مردم از دوربین‌های عکاسی سبک‌تر استفاده می‌کنند و فیبر کربن هم باعث شده است وزن سه پایه‌های بزرگ کاهش یابد اما این قانون هنوز هم صدق می‌کند.

 در شرایطی که می‌خواهید عکس‌های منظره خیلی واضحی بگیرید باید یک سه پایه کاملا مستحکم داشته باشید که تحمل وزن آن بیشتر از بزرگترین لنز و دوربین عکاسی شما باشد. به این ترتیب می‌توانید بر باد و دیگر عوامل لرزش هم غلبه کنید. شما باید سه پایه‌ای بخرید که بدون باز کردن ستون میانی هم راستا با چشم شما باشد. با این کار علاوه بر اینکه سه پایه پایداری خیلی بیشتری دارد از خم شدن مداوم شما در طول روز هم جلوگیری می‌کند.

در چه سبک هایی داشتن لنز واید ضروری است؟
این مقاله را بخوانید

انتخاب لنز مناسب

هنگامی  که تازه عکاسی از محصولات را آغاز کرده‌اید، استفاده از لنز کیت که همراه با دوربین عکاسی ارائه می‌شود برای شما کافی خواهد بود. با وجود اینکه این لنز شارپ ترین لنز موجود در بازار نیست وللی کیفیت عکس های آن برای استفاده آنلاین کافی خواهد بود. و همینطور این لنز اغلب اجازه‌ی زوم کردن را هم به شما می‌دهد و به همین خاطر راحت‌تر می‌توانید عکس‌ها را کادربندی کنید.

در شرایطی که آماده‌ی ارتقاء هستید، پیشنهاد می‌کنیم لنزی تهیه کنید که با دوربین‌های فول فریم هم سازگار است. به این ترتیب، پس از ارتقاء دوربین خودتان هم می‌توانید از لنز فعلی خودتان استفاده کنید و نیازی به ارتقاء لنز نخواهید داشت.

نخستین لنزی که باید تهیه کنید، لنزی است که توانایی عکاسی ماکرو را داشته باشد. به این ترتیب به راحتی قادر خواهید بود جزئیات ریز تمامی محصولات را به راحتی ثبت کنید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

انواع مختلفی از لنزهای ماکرو در بازار موجود است ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یکی از لنزهای ۸۵ میلیمتر و ۱۰۰ میلیمتر را انتخاب کنید. این دو لنز علاوه بر اینکه وضوح بالایی دارند، برخلاف لنزهای دیگر، باعث اعوجاج تصویر هم نمی‌شوند.

در شرایطی که می‌خواهید با هزینه کمتر، یک لنز با کاربرد بیشتر تهیه کنید بهتر است یک لنز زوم با توانایی ماکرو تهیه کنید. از آنجایی که این لنزها توانایی‌های یک لنز زوم معمولی را با توانایی‌های لنزهای ماکرو تلفیق می‌کنند، شما امکان این را خواهید داشت که از مزایای هر دو استفاده کنید.

تمامی برندهای دوربین عکاسی امکان استفاده از لنزهای زوم با ویژگی های ماکرو را به شما نمی‌دهند اما در شرایطی که کاربر شرکت نیکون هستید، خوش‌شانس هستید زیرا می‌توانید از لنز نیکون Nikkor AF FX Nikkor 24-85mm f/2.8-4D در استفاده کنید .

آموزش فیلمبرداری با دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

استفاده از فلاش اکسترنال برای نورپردازی ارزان

در صورتی که به دنبال تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول هستید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، اسپیدلایت‌ها یا فلاش های اکسترنال یکی از گزینه های مناسب و خوبی برای شما هستند. این وسیله به اندازه‌ی فلاش‌های استودیویی گران نیست و نور بیشتری هم نسبت به نور‌های LED دارند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی