بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

معرفی کوتاه دوربین 

امسال نیکون جدیدترین محصول خود از سری دوربین‌های DSLR را رونمایی کرد. در واقع این محصول به نوعی یک ارتقاء کامل نسبت به نسخه‌های قبلی محسوب می شود. نیکون از جدیدترین دوربین خود از سر‌‌ی DSLR موسوم به دوربین نیکون مدل D780 را رونمایی کرد.امروز قصد داربم به بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون بپردازیم و شمارا با این دوربین اشنا تر کنیم.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

دروبین نیکون مدل D780 که در همان فرمت کنونی FX فعالیت میکند و یک ارتقاء همه‌جانبه نسبت به دوربین نیکون مدل D750 که یک DSLR فول‌فریم، نیکون می باشد. علاوه بر آن محصول جدید دارای قابلیت‌های حرفه‌ای، که در دوربینهای قدرتمندی مثل دوربین نیکون مدل D850 و D5  وجود دارد، نیز می باشد.

دوربین D780 نیکون را میتوان نسخه‌ جدیدی با توانایی‌های بیشتر نسبت به دوربین محبوب D750  بحساب آورد. به‌هرحال نیکون همیشه با دوربین‌ها و لنزهای باکیفیت در جهان شناخته شده است. امروزه با اضافه کردن دوربین های بدون آینه Z و ترکیبی از مدل‌های DSLR به‌همراه لنزهای NIKKOR،‌ شاهد محصولاتی فوق العاده دقیق از برند محبوب نیکون هستیم. حالا می خواهیم به بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون بصورت تخصصی بپردازیم.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

حسگر و پردازنده

دوربین D780 ترکیبی متعادل از رزولوشن و حجم فایل را ارائه کرده است. این دوربین مجهز به حسگر CMOS با رزولوشن ۲۴/۵ مگاپیکسل با نورپردازی پس‌زمینه‌ی BSI FX-Format  استفاده شده است. پردازشگر دوربین D780، یک پردازنده‌ی اختصاصی EXPEED 6  می باشد. این پردازشگر موتوری برابر با نسخه‌های حرفه‌ای Z6 و Z7 دارد.

پردازنده‌ی جدید،‌ سرعت عالی در پردازش و بازدهی قدرتی قابل‌توجه به عکاس می بخشد. پردازنده‌ی EXPEED 6 توانایی دوربین را در تصویربرداری با نور پایین بهبود می بخشد و فیلم‌برداری باکیفیت ۴K UHD فول فریم را فراهم می سازد.

D780 اساساً تعداد پیکسل‌های همانند D750 را می‌دهد با این که پنج سال از نسل قبلی خود جدیدتر است، ولی سنسور آن ( تقریباً مطمئناً با Z6 و تعداد زیادی دوربین دیگر مقایسه و یکسان شده است ) تقریباً در مورد به روز رسانی‌هایی داشته و شاهد پیشرفت‌های خوبی در آن هستیم.

سیستم AF ترکیبی ۲۷۳ نقطه ای

هنگام کار با  دوربین D780 نیکون در نمای زنده یا هنگام ضبط فیلم ، از سیستم Hybrid AF استفاده می شود که مجهز به ۲۷۳ نقطه تشخیص فاز روی سنسور است که تقریباً ۹۰٪ از منطقه تصویربرداری را پوشش می دهد. این کار به دستیابی به عملکرد فوکوس سریع و دقیق برای عکس ها و فیلم ها کمک می کند و همچنین از فن آوری های پیشرفته ردیابی سوژه ، از جمله AF-Detection Eye بهره می برد. این سیستم فوکوس در نور کم تا ۴-EV یا در -۶ EV در حالت اختصاصی AF کم نور برای عکسها کار می کند.

مقایسه دوربین کانن SX70 با دوربین نیکون P1000
این مقاله را بخوانید

فوکوس دوربین نیکون D780

سیستم فوکوس خودکار ۵۱point  نیکون در دوربین D780 استفاده کرده است که با الگوریتم فوکوس خودکار موجود در نیکون D5 ترکیب شده اند. ۱۵حسگر فوکوس خودکار در دوربین جدید، دقت را در موقعیت‌های فوکوس افزایش داده اند.

دوربین جدید از سیستم حرفه‌ای تشخیص صحنه‌ی ۱۸۰K-Pixel  هم برخوردار است که صحنه را تحلیل میکند تا بازسازی رنگ و نوردهی متعادل در عکس‌برداری بهتر انجام شود. سیستم فوکوس خودکار توانایی ردگیری سوژه‌های متحرک در صحنه‌های ورزشی یا حیات وحش را داشته و در شرایط نور پایین فوکوس قابل‌قبولی ارائه می کند.

ساختار بدنه دوربین عکاسی نیکون D780 با سیستم AF شناسایی چشم، با استفاده از یک سیستم PDAF 273 نقطه‌‏ای، در حالت نمای زنده، چشم سوژه را رهگیری کرده و روی آن فوکوس می‏‌کند و گرفتن پورتره‏‌های فوق العاده شفاف را تضمین می‌نماید.

سیستم هوشمند تشخیص صحنه با ۳D Color Matrix Metering III از یک سنسور RGB 180،۰۰۰ پیکسل برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل تمام جنبه های داخل صحنه ، از جمله روشنایی ، کنتراست ، فاصله سوژه و رنگ های صحنه ، برای تعیین سریع قرار گرفتن در معرض دقیق و تعادل رنگ سفید استفاده می کند. تنظیم برای ارائه بهترین صحنه در صحنه. اطلاعات جمع آوری شده همچنین برای اطمینان از سازگاری از تصویر به تصویر دیگر در رابطه با نوردهی ، تعادل رنگ سفید ، تنظیمات فلاش i-TTL و عملکرد AF ردیابی موضوع ، در برابر تصاویر مرجع موجود بررسی می شود.

دامنه حساسیت  ISO

دوریبین نیکون D780 تصویربرداری در نور پایین را به بهترین نحو برای کاربر فراهم می سازد و تمیزترین فایل‌ها با کمترین نرخ نویز در شب ضبط می کند.  دوربین D780 برای ثبت تصاویر با حداکثر شفافیت استفاده می شود. دامنه حساسیت در این دوربین نسبت به مدل قبلی بهینه‌ شده و تا ۵۱،۲۰۰ را پشتیبانی میکند که قابل ارتقاء تا ۲۰۴،۸۰۰ است.

فیلمبرداری دوربین نیکون D780

دوربین نیکون مدل D780 با بهره‌گیری از قابلیت‌های دوربین بدون آینه‌ی Z6، بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری را در نسخه‌های DSLR ارئه کرده است. دوربین جدید خود از حسگر FX-format BSI بهره برده و قابلیت فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز در خود حسگر وجود دارد. قابلیت‌های فیلم‌برداری شبیه به Z6 ارائه نماید و ضبط ویدئوهای ۴K UHD فول فریم با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه انجام می شود.

دوربین عکاسی نیکون مدل D780 خروجی۱۰ بیتی با پشتیبانی از N-Log یا HDTR ارائه نمود. درنتیجه فیلم‌های ثبت‌شده در آن برای مراحل پس‌تولید فیلمبرداری نیز کیفیت و فرمت خوبی خواهند داشت.

در این دوربین استفاده از سیستم هیبرید فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه‌ی کانونی وجود دارد که مشابه آن در Nikon Z6 استفاده شده است و توانایی پوشش۹۰ درصدی فریم را دارد. این سیستم، قابلیت فوکوس خودکار نرم و دقیق در حالت  لایو ویو را دارد. در زمان ضبط فیلم، قابلیت‌های خوبی را برای تولید محتوای صوتی‌تصویری نشان می دهد. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار Eye Detection ، که توانایی ردگیری چند چشم را دارد و فوکوس حرفه‌ای را در صحنه‌های شلوغ انجام می دهد.

نمایندگی رسمی نیکون در ایران
این مقاله را بخوانید

کیفیت تصویر گرفته شده همراه با عکس

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکونهنگام تصویربرداری با نیکون D780 می‌توانید با شاترالکترونیک تا ۱۲ فریم‌برثانیه عکاسی کنید؛ در سکوت بدون هیچ صدایی که تولید کند. این سکوت برای ثبت تصاویر خاص در زمان فیلم‌برداری یک قابلیت کاربردی بحساب می آید. تصویربرداری با دوربین D780 به‌راحتی و سریع انجام شد. دوربین جدید سرعت عکس‌برداری تا هفت فریم‌برثانیه را در رزولوشن کامل و سرعت شاتر از یک هشت‌هزارم تا ۹۰۰ ثانیه را دارد. در این دوربین بازه‌ی گسترده‌ی سرعت عکس‌برداری، امکان ثبت بهترین تصاویر را در شرایط مختلف فراهم می سازد.

به این نیز توجه داشته باشید که D780  از مکانیزم شاتر پیشرفته‌تری برخوردار است که این قابلیت به جای حداقل سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ در D750 حداقل سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه را فراهم کند. علاوه بر این، اکنون می‌توانید با حداکثر زمان کنترل شده ۹۰۰ ثانیه عکس بگیرید. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی با استفاده از شاتر مکانیکی نیز نسبت به نسخه قبلی خود افزایش یافته است و از ۶٫۵ فریم در ثانیه به ۷ فریم در ثانیه رسیده است.

نیکون ویژگی های ضبط تایم لپس این دوربین عکاسی را ارتقا داده است.دوربین D780 نیکون به جای استفاده از گزینه ‘ Tim-lapse film ‘، حالت ‘ Shooting Interval Timer Shooting ‘ را عرضه می کند که کنترل بیشتری بر روند کار دارد و می‌تواند ویدیویی از همه ی عکس هایی که ثبت کردید را درست کند. در این حالت تصاویر با فاصله زمانی مشخص ثبت شده و سپس تبدیل به یک ویدیوی تایم لپس کوتاه می‌شوند.

ویژگی نوردهی چندگانه نیز کمک می‌کند تا مجبور نباشید برای ثبت هر عکس یک بار به صورت جداگانه تنظیمات خود را بررسی کنید و و مطمئن شوید که نوردهی با تصویر قبلی یکسان است.

طراحی بدنه دوربین نیکون D780

دوربین جدید نیکون،‌ از نظر طراحی و بدنه ی بادوام شبیه مدل قبلی است. تفاوت های دوربین نیکون مدل D780 نسبت به مدل پیشین خود، در بخش پردازنده است که نسل جدید موسوم EXPEED 6 بکار گرفته که دارای قدرت پردازشی بیشتری می باشد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به نمایشگر لمسی، قابلیت‌های فوکوس خودکار حرفه‌ای، قابلیت‌های متعدد فیلم‌برداری و بسیاری گزینه‌های تصویربرداری خلاقانه در دوربین نام برد.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

صفحه نمایشگر لمسی

دوربین D780 ، مجهز به نمایشگر ۳/۲ اینچی LCD  می باشد. نمایشگر این دوربین از نوع لمسی است.  این دوربین طراحی بادوام و مقاومت در شرایط آب‌وهوایی مختلف را دارد. این طراحی، دوربین را برای تصویربرداری در انواع صحنه‌ها، گزینه‌ای مناسبی  تبدیل کرده است.

دوربین نیکون مدل p1000
این مقاله را بخوانید

 در دوربین جدید روی بازدهی مصرف انرژی تمرکز زیادی بوده است. باتری این دوربین با هر بار شارژ کامل توانایی ثبت۲،۲۶۰ تصویر را دارد. کاربران برای شارژ و انتقال داده می‌توانند از اتصال استاندارد USB-C استفاده نمایند. در قسمت ذخیره‌سازی نیز شاهد دو اسلات کارت UHS-II SD هستیم که امکان ثبت همزمان تصویر با فرمت‌های مختلف را فراهم کرده است.

اتصال وایرلس دوربین نیکون D780

دوربین جدید نیکون با اتصال به اپلیکیشن اختصاصی SnapBridge توانایی اشتراک‌گذاری تصاویر را با گوشی هوشمند و تبلت را دارد. برای این منظور از وای‌فای و بلوتوث داخلی در این دوربین استفاده می‌نماید. با استفاده از این اپلیکیشن ، می‌توانید فایل‌های را به‌راحتی از دوربین دانلود کنید یا حتی دوربین را از طریق گوشی هوشمند یا تبلت،‌ کنترل نمائید.

بعد از بررسی ویژگی های دوربین نیکون مدل D780، به اطلاع دوستداران محصولات نیکون می رسانیم:  برای اطلاع از قیمت دوربین های نیکون ، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با گرفتن اطلاعات درست از نمایندگی با خاطر آسوده و مطمئن خرید خواهید کرد.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون

لنز های مناسب دوربین نیکون D780

دوربین جدید نیکون در ترکیب با انواع لنزهای اختصاصی نیکور، توانایی ارائه‌ای انواع قابلیت‌های عکس‌برداری هنری را به کاربران خواهد داد.

دوربین نیکون مدل D780 قابلیتی به‌نام Focus Shift دارد که برای عکاسان در حالت‌های منظره، ماکرو و محصول،‌ قابلیت‌هایی کاربردی ارائه میکند. دوربین با استفاده از این قابلیت ها به عمق میدان عالی می رسد. تنها کافیست در فاصله‌های فوکوس متفاوت، مجموعه‌ای از تصاویر از سوژه ثبت گردد و سپس با استفاده از نرم‌‌افزارهای متفرقه می‌توان تصویری با جزئیات بسیار بالا شامل بخش‌های مورد نظر در فوکوس، تولید کرد.

این دوربین برای تولید تصاویر غیرمتوالی با نوردهی‌های متنوع دارد. عکاس با استفاده از این قابلیت می‌تواند تصویر را در داخل خود دوربین با نوردهی بسیار بالا ثبت بنماید.

خرید دوربین همراه با لنز نیکون D780

لنز AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR همراه دوربین جدید نیکون D780 ارائه می گردد که می توانید را تهیه کنید. این لنز زوم از واید تا تله را پوشش میدهد. و وجود دیافراگم ثابت f/4 نیز کنترل خوبی را بر عمق میدان به کاربر می دهد. در این لنز از لرزشگیر VR و موتور فوکوس SWM استفاده شده است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی