ایده های عکاسی در پاییز

ایده های عکاسی در پاییز

تکنیک و ترفند عکاسی پاییز

 عکاسی از مِه اول صبح

یکی از ایده های عکاسی در پاییز عکس هایی بسیار جالبی را از مِه اول صبح بیندازید باید صبح زود روزهایی که شب گذشته آنها بسیار سرد بوده است از خواب بیدار شوید . یکی از زیباترین تصاویر حرکت ملایم و آهسته این ابرهای کوچک نزدیک شما وقتی با نور اول صبح آفتاب ترکیب می شود ، است . از ترکیب نور و مِه بیشترین استفاده را ببرید و تصاویر خود را در این حالت ثبت کنید .

عکاسی را به صورت پشت به خورشید انجام دهید

روش ثبت رنگ ها ارتباط زیادی با کیفیت نور دارد. از نظر روانشناسی آب و هوای آفتابی تاثیرگذارترین است .عکاسی را به صورت پشت به خورشید انجام دهید تا چشم انداز را روشن تر کند. مجموعه ای از فیلترهای ND grad هنگامی که به کار می رود که در عکس های ثبت شده آسمان بسیار روشن تر از زمین نمایان شود. به دنبال بهترین نور بگردید

در مدت زمان فصل پاییز ، خورشید با زاویه تابش کمتری به زمین می تابد و شما در غروب خروشید منظره ای دیدنی خواهید کرد . برای عکس برداری می توان از طلوع خورشید تا غروب آن را در نظر بگیرید و عکاسی کنید . ترکیب رنگ ها غنی پاییز با نور ملایم آفتاب در طول روز ، می تواند بهترین حالت را برای عکس های شما ایجاد می کند.

روش های عکاسی در روزهای آفتابی

در محیط های نوری روزهای آفتابی، نور نسبتاً زیاد محیط موجب افزایش سایه ها، برجسته شدن بافت منظره و اضافه شدن عمق و جزئیات بیشتر به عکس می شود.

آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول
این مقاله را بخوانید

برای شرایط آفتابی و روشن از فیلتر های ND استفاده کنید تا جزئیاتی که بیش از حد زیاد شده اند ، کاهش یابند . افرادی هم که به این فیلترها و یا دوربین های حرفه ای دسترسی ندارند می توانند بعد از عکسبرداری با نرم افزارهای ساده عکاسی و ویرایش،عکس خود را درست کنند . استفاده از یک فیلتر پولارایزر نیز موجب کاهش تابش آفتاب بر روی شاخ و برگ هایی که سوژه ی شما هستند ، می شود.

اصول عکاسی در پاییز را بدانید

حالت پانوراما را هم امتحان کنید

فصل پاییز تایم عالی برای عکاسی پانوراماست و شما این امکان را دارید تا عکس های خوش منظره را به صورت پانوراما ثبت کنید. برای عکس برداری پانوراما از حالت موجود روی دوربین عکاسی خود استفاده کنید و یا با ثبت چند عکس در زاویه مناسب با استفاده از Adobe Lightroom عکس هایتان را به هم وصل کرده و تصویر پانورامای خود را خلق کنید.

تعادل رنگ سفید را کنترل کنید

یک ایزوی بالاتر به جای استفاده از تعادل رنگ سفید خودکار، تنظیم کنید تا دوربین فکر کند دارید در نور سردتر عکاسی می کنید و رنگ ها را گرم تر کند.

از نور شدید و زننده اجتناب کنید

نور شدید کنتراست را کاهش داده و اشباع رنگ را تضعیف می کند. لنزها و فیلترهای را تمیز کنید و برای حفاظت از لنز در برابر نور سرگردان از یک هود یا سایه بان لنز استفاده کنید.

کمتر نوردهی کنید

نوردهی کمتر باعث می شود که رنگ ها قوی تر به نظر برسند. از امکان جبران نوردهی دوربین عکاسی خود برای غلبه بر نورسنجی استفاده کنید.

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول
این مقاله را بخوانید

رنگ ها را ترکیب کنید

تضاد یا کنتراست رنگ ها در یک تصویر به آن تاثیر زیادی می بخشد .

ایده های عکاسی در پاییز

نکاتی که برای عکاسی در پاییز باید رعایت کنید

نقطه ی کانونی مناسب سوژه خود را بیابید

هنگامی که شما قصد کردید در این فصل عکس برداری کنید رنگ های فریبنده و مهیج پاییز را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مناسب برسید. همان گونه که می دانید بعد از انتخاب لوکیشن و محلی که میخواهید از آن عکس برداری کنید تمرکز کرده و به اطراف نگاه کنید و بهترین سوژه را مثل یک درخت تنها، نرده چوبی و یا حیوانی که تکه ای از حیات وحش محیط است را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سوژه آن را در کانون توجه قرار دهید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی