اموزش عکاسی خلاقانه

اموزش عکاسی خلاقانه

ممکن است شما هم این روزها مثل بقیه مردم نمی‌توانید از خانه خارج شوید. ولی نگران این نباشید امروز ما با اموزش عکاسی خلاقانه میتوانید درخانه بمانید و عکس های جذابی ثبت کنید می‌توانید از این وضع به عنوان یک فرصت استفاده کنید و چند ایده ی مختلف برای عکاسی در خانه را امتحان کنید. این ایده‌ها خیلی ساده هستند و می‌توانید آن‌ها را به سادگی براساس تجهیزاتی که دارید و یا نتایجی که مدنظرتان هست تغییر دهید.

ممکن است احساس کنید که اگر محدود به عکاسی در خانه‌ی خود باشید، الهام گرفتن و استفاده از خلاقیت بسیار سخت است. چه دور از اجتماع بوده و چه آدمی منزوی و تنها باشید، خیره شدن به همان چهار دیوار خانه‌تان می‌تواند برایتان الهام بخش باشد. خوشبختانه با کمی تفکر خلاقانه می‌توانید بدون رفتن به بیرون چند عکس سرگرم کننده بگیرید !

۱- از پاشیدن آب عکاسی کنید

شما برای انجام دادن این کار نیاز دارید تا که یک استودیوی کوچک و کلاسیک برای خود بسازید. این کار بسیار آسان است. در ابتدا به عنوان محل عکاسی از میز کار، میز آشپزخانه یا یک میز کنار دیوار استفاده کنید. یک بالش سفید را روی آن قرار دهید، اگر منبع نوری دارید هم روی آن تنظیم کنید، وگرنه می‌توانید از نور محیط یا نور طبیعی آفتاب از طریق پنجره استفاده کنید.

یک لیوان آب را روی بالش بگذارید و برای زیباتر شدن آن از یک برش میوه هم استفاده کنید. دوربین خود را روی سه پایه قرار داده و همه چیز را تنظیم کنید. حالا می‌توانید مقداری آب به لیوان بریزید، منتها از ارتفاعی زیاد، یا اینکه یک تکه میوه‌ی دیگر را درون آن بیندازید. به همین سادگی !

اکستندر لنز چیست؟
این مقاله را بخوانید

۲- عکاسی از شمع

ممکن است انجام این نوع عکاسی در روشنایی سخت باشد، پس برای آن در ابتدا نیاز است یک اتاق بدون نورگیر یا تاریک داشته باشید. شمع سطح درخشندگی زیادی در اطراف خود دارد، ولی در فاصله‌ای کوتاه. پس سعی کنید از یک سوژه در نزدیکی آن استفاده کنید. فراموش نکنید که برای بهتر شدن کار نیاز است از حالت دستی دوربین و همچنین فرمت خام RAW استفاده کنید.

سعی کنید به کمک وایت بالانس رنگ‌های تصویر را کمی گرم کنید. دیافراگم F/2.0 و ایزوی ۱۶۰۰ می‌تواند انتخاب خوبی برای تنظیمات دوربینتان باشد. شما می‌توانید از یک لنز با نورگیری بسیار خوب استفاده کنید، مثل ۵۰ میلی متری F/1.8. سرعت شاتر را هم می‌توانید روی ۱/۱۰۰ تنظیم کنید. بهتر است فوکوستان روی چشم سوژه باشد

۳- دود

ردهای عجیب و زیبایی که توسط دود ایجاد می‌شود یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از عکاسی هستند. عکسی که می‌گیرید را داخل فتوشاپ در یک سند خالی Paste کنید، Blending Mode را روی Screen قرار دهید و از ابزار Warp برای ایجاد شکل‌های خیالی با دود استفاده کنید.

اموزش عکاسی خلاقانه

۴- عکاسی پرتره در یک روز بارانی

این شیوه هم یکی از همین اموزش های خلاقانه ی عکاسی است که در خانه انجام می‌شود. اما مراحل آن کمی متفاوت است. اول از همه یک مدل پیدا کنید، می‌توانید خودتان هم به عنوان سوژه‌ی عکس باشید. حالا نیاز به یک قطعه شیشه، یک آب پاش و در صورت تمایل یک مانیتور با بک گراندی خوب و یا تجهیزات نوردهی دارید.

سوژه را پشت شیشه قرار داده و روی شیشه با آب پاش کمی آب بپاشید. به این نیز دقت داشته باشید تا که نورپردازی می‌تواند این عکس را زیباتر کند، اما اگر چیزی برای تولید نور ندارید، از نور طبیعی هم می‌توانید استفاده کنید. حالا روی چشمان سوژه فوکوس کنید. یک لنز ۵۰ میلی متری با دیافراگم F/1.8 می‌تواند برای این منظور عالی باشد. تلاش کنید از وسیع‌ترین دیافراگم لنزتان استفاده کنید.

لنز مناسب عکاسی غذا
این مقاله را بخوانید

اگر می خواهید می‌توانید داخل مانیتور یک پس زمینه‌ی زیبا قرار داده و سوژه را طوری جلوی آن بنشانید که چیزی از اطراف مانیتور معلوم نباشد و همه چیز طبیعی به نظر برسد. خب دیگر، کار تمام است !

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی