آموزش نصب لنز دوربین نیکون

آموزش نصب لنز دوربین نیکون

یکی از بزرگترین ویژگی های منحصر به فرد دوربین های عکاسی  DSLR این است که شما قابلیت این را دارید تا با توجه به شرایطی که دارید و عکسی که قصد دارید بگیرید لنز دوربین خود را تغییر دهید، ولی برای اینکه بتوانید بدون لطمه زدن به لنز و یا اجزاء داخلی دوربین لنز را تعویض کنید شما باید نکاتی را در نظر بگیرید  که هر عکاسی باید این نکات را بداند. در ادامه این مطلب نحوه آموزش نصب لنز دوربین نیکون به شما ارائه خواهد شد

نکته ی اول

در محیط هایی که ممکن است خاک بلند شود این کار را انجام ندهید. و معمولا تلاش کنید تا در فضا های بسته و یا در چادر یا هر پناهگاه دیگری این کار را انجام دهید، تا باد خاک و کثیفی را وارد دوربین نشود و به حسگر های دوربین آسیبی وارد نشود.

نکته ی دوم

دوربین عکاسی خود را به پشت بر روی زمینی نرم قرار دهید، یا بر روی پالتو یا کیف دوربین خود استفاده کنید چون می خواهیم از خط و خش روی صفحه نمایش و LCD دوربین محافظت کنید و با هر دو دست می توانید لنز دوربین را تعویض کنید.

نکته ی سوم

لنزی که قصد دارید تعویض کنید را نزدیک به دوربین خود بگذارید تا از زمان باز بودن دریچه لنز دوربین کم کنید و احتمال وارد شدن گردو خاک را به داخل دوربین را کم کنید.

نکته ی چهارم

با استفاده از دست چپ خود دکمه رها کردن لنز را فشار دهید، و با استفاده از دست راست لنز را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و لنز را جدا کنید. لنز را کنار گذاشته و دریچه ی محافظ موجود بر روی لنز دیگر را بردارید و بر روی لنزی که برداشته اید ببندید.

بررسی عکاسی لایف استایل
این مقاله را بخوانید

نکته ی پنجم

برای اتصالل لنز های Canon EF و لنز های شرکت های متفرقه، نقطه قرمز رنگ روی لنز را بر روی نقطه قرمز رنگی که بروی بدنه ی دوربین عکاسی  قرار دارد منطبق کنید. برای نصب لنز های EF-S، باید مستطیل های سفید رنگ موجود روی لنز و دوربین را بر روی هم قرار دهید . همین کار را برای تعویض لنز دوربین های دیگر هم باید انجام دهید.

در اخر نیز لنز را جا بیاندازید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، تا هنگامی که با صدای کلیک آن مواجه شوید و بشنوید. درپوش روی لنز را بردارید و دوربین آماده عکاسی است!

آموزش نصب لنز دوربین نیکونباز کردن لنز

برای باز کردن لنز هم دوربین عکاسی را باید خاموش کنید و پس از فشار دادن کلید آزادسازی لنز که روی بدنه دوربین قرار دارد، لنز را به سمت کلید شاتر بچرخانید. سپس پوشش محافظ لنز را روی آن قرار دهید و در شرایطی که قصد ندارید از لنز دیگری استفاده کنید، جسگر های دوربین را هم با پوشش محافظ بپوشانید. زیرا خود جسگر دوربین الکتریسیته ساکنی ایجاد می‌کند که گرد و غبار را به خودش جذب می‌کند و موجب می شود تا سنسور ها الوده شوند. البته همچنین، در شرایطی که لنز شما لرزشگیر VR دارد آن را هم خاموش کنید و با پشت کردن به باد احتمال آلوده شدن لنز را تا حد ممکن کاهش دهید.

عوض کردن لنز دوربین عکاسی خیلی دشوار نیست ولی  راه‌های درست و اشتباه زیادی برای این کار وجود دارد که با کمی دقت و مطالعه ی بیشتر می توانید بدون اسیب رساندن به دوربین لنز ان را تعویض کنید

حالت های اندازه گیری نور
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی