آموزش عکاسی تایم لپس

آموزش عکاسی تایم لپس

آموزش عکاسی تایم لپس

عکاسی تایم لپس درسال های اخیر اکثرا در بین مخاطبان محبوب شده است و شیوه ای برای عکس‌برداری از مسیرهای نوری می‌باشد. و همینطور برای نشان دادن تحرک زیاد در زمان کم استفاده می‌شود. در این مطالب در مورد آموزش عکاسی تایم لپس و  تنظیمات دوربین تا تجهیزات مورد نیاز صحبت خواهیم کرد.

عکاسی تایم لپس چیست؟

ایده‌ی اولیه آن است که در فاصله های زمانی معین، تعداد زیادی عکس را ثبت کرد . سپس در مراحل پس از پردازش، آن‌ها را به هم می‌چسبانید و در نتیجه عکسی که به‌دست می‌آورید توالی‌ای است که پخش آن تندتر از حالت معمول است. بنابراین نتیجه ی نهایی یک ویدئو خواهد بود، که تنها راه نشان دادن توالی این عکس‌ها خواهد بود؛ و عکس‌ها پشت سر هم نشان داده خواهند شد. این تکنیکی است که همه جا پیدا می‌شود. در تبلیغات (هواپیمایی‌های ترکی)، تیتراژها (House of Cards) و فیلم‌ها (Baraka). این ویدئوها کیفیت پروژه‌های مختلف را بالا می‌برند. البته، درست کردن آن‌ها پیچیده و زمان‌بر است و نیاز به برنامه‌ریزی زیادی دارد.

عکاسان همینطور برای عکس‌برداری از حرکت ماه یا راکت‌های فضایی که به آسمان پرتاب می‌شوند از این تکنیک استفاده می‌کنند. این یک روش بسیار خوب، برای کنار آمدن با شرایط کم‌نور است.

تجهیزات دوربین

دوربین‌های عکاسی  بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید برای عکاسی تایم لپس از آن‌ها استفاده کنید؛ دوربین عکاسی  DSLR و گوپرو و حتی دوربین‌های بدون آینه. تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید، دیجیتالی بودنِ دوربین عکاسی است؛ چرا که می‌خواهید در زمان نسبتا کوتاهی چندصد عکس بگیرید.

نور خورشید در عکاسی
این مقاله را بخوانید

آسترو-لپس

و همینطور چک کردن صحنه بسیار مهم است. با لایو ویو ، روند را چک کنید. چک کردن عکس‌ها موجب می‌شود بفهمید در مسیر درستی قرار دارید یا نه.

برای گرفتن آسترو-لپس (تایم‌لپس‌هایی که از آسمان شب گرفته می‌شود) به عکس‌های خوش‌کیفیتی نیاز است. یک دوربین DSLR فول‌فریم (مانند کانن ۵D) بهترین گزینه است. دلیل آن این است که دوربین‌های کراپ سنسور حق مطلب را ادا نمی‌کنند.

آموزش عکاسی تایم لپسحتما لازم نیست آخرین سیستم دوربین عکاسی را داشته باشید. با داشتن تجهیزات لازم ، می‌توانید با هر دوربین عکاسی  DSLR که دارید تایم لپس بسازید.

ولی سیستم‌های دوربین‌ قدیمی چالش‌های بیشتری را به‌وجود می‌آورند. و ممکن است برای تولید چنین ویدئوهای زیبایی، کیفیت لازم را دارا نباشند.

بهترین سه‌پایه برای عکاسی تایم‌لپس

سه ‌پایه‌ها یکی از تجهیزات اساسی برای عکس‌برداری تایم لپس هستند. چرا که در این تکنیک دوربین عکاسی باید ساعت‌های زیادی را بی‌حرکت بماند. سه ‌پایه‌ها برای نگه داشتن یک قاب در طول عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. و این باعث می‌شود بین عکس‌ها سیالیت وجود داشته باشد.

ریموت کنترل چیست و بهترین آن کدام است؟

ریموت کنترل (intervalometer) یک دستگاه کنترل از راه دور است است که به دوربین عکاسی DSLR شما وصل می‌شود. و به شما اجازه می‌دهد جنبه‌های مختلف عکس‌ گرفتن در تایم لپس خود را مشخص کنید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بعضی از آن‌ها از شرکت‌های تولیدکننده‌ی دوربینی هستند که مشخصا برای بدنه‌ی دوربین شما طراحی شده‌اند. برخی دیگری از شرکت‌های شخص ثالث هستند.

کمی راجع ‌به سیستم دوربین خود تحقیق کنید. ببینید از ریموت کنترل خود چه انتظاراتی دارید. قبل از این که یک ریموت کنترل بخرید، چک کنید که دوربین شما درون خودش آن را نداشته باشد. اگر داشته باشد، دیگر به یک ریموت کنترل جدا و خارجی نیازی نیست. مگر این که ترجیح دهید سیستمی بیرون از دوربین داشته باشید.

تثبیت دوربین بدون سه پایه
این مقاله را بخوانید

فیلترهایی برای عکاسی تایم لپس و دلیل مهم بودن آن‌ها

یکی از مهم‌ ترین فیلترها در دنیای عکاسی، فیلتر کاهنده‌ی نور (Nd) است. این فیلترها به ویژه برای نوردهی طولانی و تایم لپس ها از ضروریات هستند. و در شرایط زیاد بودن نور، برای مثال وسط روز، بسیار به کار می‌آیند. دلیل آن این است که فیلتر Nd شدت نور را کم می‌کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی