عکاسانی که تازه شروع به کار کردن یکی از مسائلی که رفته رفته دچار ان خواهند شد خرید کیف دوربین مناسب است. کاربرانی که تازه کار هستند معمولا سردرگم می شوند و اشتباهات زیادی در خرید کیف دوربین می کنند که این  امر باعث می شود تا هزینه های زیای برای ان ها صرف کنید.پیشنهاد ما به شما کیف دوربین عکاسی نیکون است که تمام این مشکلات را برطرف می کند

انواع کیف دوربین عکاسی نیکون

در بازار مدل های زیاد و گونه های متفاوتی از کیف های دوربین در بازار موجود است که باعث می شود زمینه های زیادی برای کاربران و انتخاب های زیادی برای عکاسان ایجاد شود.

قیمت کیف ها نیز بسیار وسیع و مختلف است. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که چه کیفی با چه امکاناتی می خواهید زیرا اگر بدون اینکه فکری برای گرفتن کیف دوربین خود  کرده باشید و اگاهی لازم را نداشته باشید اشتباهات زیادی در خرید خود خواهید کرد که ممکن است کیف باکیفیتی را انتخاب نکنید یا با قیمت بالایی کیف دوربین را بگیرید

کیف دوربین کوله ای دو بند:

این کیف که به شکل کوله طراحی شده و جای بسیار زیادی دارد وحمل کردن ان بسیار ساده و راحت است.

کیف دوربین عکاسی نیکون

کیف دوربین عکاسی  کوله ای تک بند نیکون:

این کیف ها از نظر ظاهری و فضای داخلشان مشابه کیف های کوله ای دو بنده هستند با این تفاوت که با یک بند بر روی یکی از دوش هایتان قرار میگیرد و به کیف های که به اسلینگ معروف هستند

کیف دوربین عکاسی پوزه ای نیکون:

این کیف ها که به کیف های دوربین پوزه ای یا هالسترشناخته شدند و از کیف های کوچک هستند که حمل انها بسیار راحت و ساد است.

کیف دوربین عکاسی دسته جمعی نیکون:

کیف هایی که به شکل مکعب هستند و که فضای انها به صورت جداگانه برای دوربین و لنز ها محفظه درست شده است.

نکات مهم در خرید کیف دوربین عکاسی نیکون

اول درباره ی چند نکته ی عمومی برای خرید کیف دوربین و هرنوع کیف دوربینی باید درمورد انها بدانید و به انها توجه کنید صحبت میکنیم

برای اینکه با مشکلاتی مثل فضای ناکافی و جنس های بی کیفیت مواجه نشوید حتما باید از برند های معتبر و شرکت های شناخته شده خرید کنید.

به این توجه داشته باشید که یکی از مهمترین نکته ای که برای خرید کیف دوربین ، ضربه گیر بودن ان است. کیف دوربینی که شما تهیه میکنید باید از داخل دارای ضربه گیر هایی با کیفیت باشد که هنگامی که با اجسام سخت برخورد میکند یا به زمین می افتد دچار ممشکل یا خط و خش نشود. ضربه گیری مناسب از مهم ترین ویژگی های یک کیف دوربین با کیفیت است.

دومین نکته جنس بدنه کیف دوربینی که انتخاب می کنید است که باید از برزنت با کیفیت و ضد اب باشد که در هوای بارانی به داخل ان اب و رطوبتی نفوذ نکند.

و مقاومتی که در برابر نفوذ گرد و غبار باید داشته باشد از نکاتی است که باید به ان توجه کنید

کیف دوربین کوله ای دو بند:

این نوع کیف  که می توان با آن انواع لنز و حتی سه پایه و لوازم های دیگر از قبیل لپ تاپ و گوشی و تبلت را حمل کرد بیشتر برای عکاسان حرفه ای، طبیعت و افرادی که برای عکاسی مدام در حال سفر هستند مناسب است. اگر نمی خواهیم از محل زندگیمان زیاد دور شویم و چند روزی دور بمانیم نیازی به خرید کیف دوربین کوله ای دو بند نداریم.

کیف دوربین کوله ای تک بند:

این کیف برای هردو کاربران حرفه ای و اماتور مناسب باشد اما چیزی که مشخص است عکاسان حرفه ای کیف مورد نیاز خود را می شناسند ولی اگر عکاسان تازه کار همراه دوربین خود چند باتری اضافه و لنز و وسایل دیگر دارند و این نوع کیف دوربین انتخاب مناسبی است.

فضای جا دار و داشتن دیوایدر برای جدا ماندن وسایل از یکدیگر این کیف ها را از لحاظ کیفیت محافظت از وسایل شما در جایگاه خوبی قرار داده است.

کیف دوربین پوزه ای (Holster):

این کیف از کوچکترین کیف های دوربین در بازار است که بخاطر ارگونومی حرفه ای اش در حمل بسیار ساده و راحت است.

این کیف ها گزینه ی مناسبی برای عکاسی های خیابانی است که عکس العمل های بالایی دارند.

کیف دوربین عکاسی نیکونکیف های پوزه ای برای قرار دادن یک دوربین و لنز طراحی شده و شما این امکان را دارید تا بدون باز کردن لنز، دوربینتان را در انها قرار دهید و زمانی که نیاز داشتید به سرعت در دست بگیرید.

قابلیت رو دوشی بودن این کیف ها نیز به سرعت عمل شما کمک می کند. همچنین این کیف ها محافظ بسیار خوبی برای لنز شما خواهند بود. بی تردید برای عکاسی خیابانی به چیزی غیر از یک کیف دوربین پوزه ای احتیاج ندارید.

نکته ای که در خرید این کیف های خیابانی باید در نظر بگیرید اندازه ی لنزی است که روی دوربین تان قرار دارد.

اگر از لنز ۵۵-۱۸ استفاده می کنیم کیف های پوزه ای با ارتفاع ۲۰ سانتیمتر برایمان کافی هستند. اما برای اینکه بتوانیم دوربین با لنز بزرگتری مثل ۱۳۵-۱۸  را در کیفمان جا دهیم کیف های با ارتفاع ۲۵ سانتیمتر برایمان مناسب تر هستند. برای لنزهای تله هم ارتفاع ۲۵ و بیشتر.

و همچنین حجم و ابعاد کیف ها به همان نسبت که ارتفاعشان زیاد می شود افزایش می یابد و برای جا گذاری دوربینمان با لنزهای تله به مشکلی بر نخواهیم خورد.

کیف دوربین دسته جمعی:

کیف دوربین عکاسیاین کیف از لحاظ قرار گرفتن به شکل کیف پوزه ای است و در شکل و کاربرد انها تفاوت های است  این کیف ها که به شکل مکعبی هستند مجهز به دیدایدر برای قرار دادن لنزها و ادات کوچک تر مثل شارژر و باتری است ولی فضای داخلی ان کمتر از کیف های کوله ای است اگر برای رفت و امد در مسافت های کوتاه استفاده میکنید گزینه ی مناسبی است.