آموزش و راهنمای دوربین عکاسی نیکون

کتاب آموزش عکاسی و راهنمای دوربین نیکونتقریبا برای بیشتر کاربران  مطالعه ی کتاب آموزش عکاسی و راهنمای دوربین نیکون از کارهایی که حوصله سر بر و خسته کننده به نظر می رسد، ولی خواندن و اگاهی به این دفترچه‌ها از دید من کاملاً لازم و ضروری است. شما برای یک دوربین چند صد هزار تومان و یا چندین میلیون تومان هزینه می‌کنید.

در واقع چنین هزینه ای موجب می‌شود که شما یک دوربین با کیفیت بالا خریداری کنید که به خوبی می تواند عکس های با کیفیتی برای شما ثبت کند. اما در نگاه اول این عجیب به نظر می‌رسد که این قابلیت با مطالعه ی دفترچه ای کوچک، با کیفیت چاپ کم و سرشار از عکس های بی کیفیت سیاه سفید به دست آید

کتاب آموزش عکاسی و راهنمای دوربین نیکون

الف) آموزش فنون عکاسی

این فنون که در کتاب آموزش عکاسی و راهنمایی نیکون بیان شده است، شامل بخش هایی در مورد هنر تصویر برداری است. این نکات موجب می شود نه تنها عکس های باکیفیت، عکس های هنرمندانه ای ثبت کنید.

ب) آموزش عملکرد ها

همانطور که گفته شد برخی از میانبر ها و عملکردهای اختصاصی با مطالعه این کتاب ها ، با سرعت بیشتری برای شما سودمند خواهند بود.

پ) شرایط نگهداری

مراقبت خود دوربین امری تخصصی است. استفاده صحیح از باتری، نحوه صحیح تمیز کردن لنز ها و … مسائلی است که می تواند در صورت عدم آشنایی، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

ت) شرایط گارانتی

اطلاع بودن از شرایط گارانتی می‌تواند موجب بیشتر شدن رضایت شما از شرکت نیکون سازنده شود

ویژگی های این کتاب

این کتاب با زحمات زیادی نوشته شده که نویسنده یان بسیار تلاش کرده تا به طور منظم کتاب های راهنمای نیکون را طبقه بندی کند و این کتاب را به بهترین نحو خود ارائه دهد. رنگ بندی ها و استفاده از Label و Tag در این کتاب، مطالعه ی آن را بسیار راحت کرد است.

البته یک روند از ساده تا پیشرفته در مطالب آموزشی این کتاب ذکر شده است که هر کسی بتواند از نقطه ای آغاز کند و با خیال راحت با خود زمزمه کند که من تا این نقطه را پیش از این آموخته ام.

جمع‌بندی کتاب آموزش عکاسی و راهنمای دوربین نیکون

در نتیجه یکی از بهترین و کامل ترین کتاب هایی که برای شروع عکاسی از صفر تا صد بسیار مناسب است، کتاب “آموزش عکاسی و راهنمای نیکون” است.

به غیر از جذابیت های متعدد در نوشته ها و مطالب ان و طراحی و ساختار کتاب، این کتاب می‌تواند شما را با توانایی ها و ویژگی های دوربین های نیکون آشنا سازد و در ابتدای این راه، راهنمای خوبی برای شما به شمار خواهد آمد.