کارت حافظه دوربین نیکون : در این برهه زمانی با دوربین های عکاسی که توسط شرکت های مختلفی از جمله نیکون ساخته شده است تصاویری ایجاد میشود که به دلیل بالا بودن کیفیت آن از حجم بالایی برخوردار هستند،  و اصلی ترین دغدغه‌ی انسان طی این سال ها نگهداری اطلاعات و عکس هایی میباشد که از قبل گرفته است.و این نیاز روز ب روز احساس میشود.

خب چیزی که معلوم است اینه که هیچ یک از دوربین‌های عکاسی جدید حافظه داخلی ندارند،پس لازم است از کارت حافظه دوربین استفاده کنیم. کارت حافظه ، رم دوربین ، مموری دوربین ، SD ، SDHC و … اسم های دیگر این محصول می باشد.

میکرو اس‌دی ( microSD ) ریزترین کارت حافظه‌ی موجود در بازار می باشد که برخی شرکت ها برای افزایش حافظه‌‌ی داخلی دستگاه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند ولی از کارت SD در بیشتر مواقع در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای استفاده می‌شود.

این درحالی است که فی کارت حافظه دوربین هم بسیار نوسان دارد ودر بازار قیمت های بسیار متنوعی دارد.در این چند دهه اخیر پیشرفت های بزرگی در تولید کارت های حافظه دوربین رخ داده که به ما امکان می دهند هزاران تصاویر و یا تعداد زیادی فیلم با کیفیت بالا و ۴K را بر روی یه حافظه کوچک ذخیره کنیم. برای خرید کارت حافظه دوربین در حال حتی می توانیم کارت هایی با ظرفیت ۲ ترابایت در بازار پیدا کنیم.

رم دوربینرم با چه مقدار ظرفیتی برای دوربینمان بخریم؟

 کارت حافظه ۴k بخریم یا FullHD ؟ تعداد تصاویر و مدت زمان گرفتن فیلم بر روی هر کارت حافظه چقدر می باشد؟

ویژگی های کارت حافظه دوربین ها با یکدیگر متفاوت هستند و بسته به کاری که انجام می دهیم کارت حافظه های مختلف با کارایی های متفاوتی هم وجود دارد.

اما باید این را بدانید که کارت حافظه های دوربین که بطور معمول توسط عکاسان و فیلمبرداران استفاده می شوند به دو نوع SD) secure digital) و CF) compact flash) تقسیم می شوند.

ظرفیت‌های مختلف کارت حافظه

کارت حافظه دوربین نیکون در اندازه های مختلفی در بازار موجود است. در قدیم  به دلیل معرفی تازه این تکنولوژی کارت‌های حافظه فضای کمتری داشتند ولی رفته رفته با بهتر شدن تکنولوژی این ظرفیت ها بیشتر شده است؛ به طور کلی ظرفیت کارت‌های حافظه مضربی از عدد ۸ می باشند و با معیار گیگابایت مشخص می‌شود. هر گیگابایت معادل ۱۰۰۰ مگابایت میباشد. در ادامه ظرفیت‌های معمول موجود در بازار را نام خواهیم برد.

  1. -کارت حافظه با ظرفیت ۲ گیگابایت
  2. -کارت حافظه با ظرفیت ۴ گیگابایت
  3. -کارت حافظه با ظرفیت ۸ گیگابایت
  4. -کارت حافظه با ظرفیت ۱۶ گیگابایت
  5. -کارت حافظه با ظرفیت ۳۲ گیگابایت
  6. -کارت حافظه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت
  7. -کارت حافظه با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
  8. -کارت حافظه با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
  9. -کارت حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت
  10. -کارت حافظه با ظرفیت ۱ ترابایت

کارت حافظه

سرعت‌های مختلف کارت‌های حافظه

کارت حافظه دوربین بسته به نوع دوربین به سرعت‌های متفاوتی نیاز دارد. معمولا مدل‌های جدید دوربین نیازمند کارت‌های حافظه با سرعت بالایی هستند، در صورتی که مدل‌های قبلی با کارت حافظه‌های ضعیف تر نیز به راحتی کار می‌کنند.

سرعت خواندن و نوشتن کارت‌های حافظه را با معیار کلاس نشان می‌دهند، به شکل استاندارد کلیه تولیدی‌های کارت حافظه وظیفه دارند کلاس کارت خود را بر روی بدنه آن بنویسند.

کلاس کارت حافظه عددی زوج و بین ۲ تا ۱۰ می باشند. رقمی که کلاس نشان دهنده سرعت بر حسب مگابایت خواهد بود. بنابراین کارت حافظه دوربین با کلاس‌های مختلف، سرعتی برابر اطلاعات زیر خواهد داشت:

  • -کارت حافظه کلاس ۲ سرعت خواندن و نوشتن ۲ مگابایت بر ثانیه دارد.
  • -کارت حافظه کلاس ۴ سرعت خواندن و نوشتن ۴ مگابایت بر ثانیه دارد.
  • -کارت حافظه کلاس ۶ سرعت خواندن و نوشتن ۶ مگابایت بر ثانیه دارد.
  • -کارت حافظه کلاس ۸ سرعت خواندن و نوشتن ۸ مگابایت بر ثانیه دارد.
  • -کارت حافظه کلاس ۱۰ سرعت خواندن و نوشتن ۱۰ مگابایت بر ثانیه دارد