مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتر نیکون

مقایسه لنز های 50 میلیمتر نیکون

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتر نیکون

بیشتر کسانی که دوربین عکاسی مد نظر خود را می گیرند پس از خرید ان ، به فکر تهیه لنزی هستند که به کمک آن بهترین تصاویر را ثبت کنند. عده‌ای نیز از لنز کیت همراه با دوربین خود استفاده می‌کنند. با رونق گرفتن بازار دوربین‌های DSLR که دارای قابلیت تعویض لنز هستند، لنزهای گوناگون با کاربردهای خاص روانه بازار شدند تا کیفیت را برای عکاسان به ارمغان آورند. در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا با بررسی و مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتر نیکون نیکون بپردازیم.

شما می‌توانید بسته به موقعیت و سوژه مورد نظر خود از هر یک از این لنزها استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید عکاسی را شروع کنید و نمی‌دانید به سراغ چه نوع لنزی بروید، بی‌شک بهترین انتخاب یک لنز ۵۰ میلیمتری است. یک لنز دوربین ۵۰ میلیمتر با کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب می‌تواند ابزاری بسیار کاربردی برای عکاسی در شرایط گوناگون به حساب آید.

انتخاب بهترین لنز دوربین ۵۰ میلمیتر

برای انتخاب بهترین لنز دوربین ۵۰ میلمیتر اول باید بدانید که فاصله کانونی این لنز برابر با قطر فریم (حسگر) آن است و قطر حسگر بر اساس سایز آن مشخص می‌شود. برای مثال اگر در یک دوربین فول فریم قطر حسگر حدود ۴۷ میلیمتر باشد، فاصله کانونی لنز نرمال برای این حسگر ۴۵ تا ۵۵ میلیمتر خواهد بود.

همانطور که گفته شد، فاصله کانونی لنز نرمال در دوربین‌های فول فریم ۵۰ میلیمتر است؛ اما این عدد در دوربین‌های دارای سنسورهای کوچکتر از سنسور فول فریم، کمتر از ۵۰ میلیمتر می‌باشد.

تعمیر اسمو
این مقاله را بخوانید

لنز دوربین ۵۰ میلیمتر کاربردهای متنوعی دارد و قادر است تا برای اهداف گسترده‌ای در عکاسی به کار برده شود. بیشتر لنزهای ۵۰ میلیمتر لنزهایی سریع و دارای عدد دیافراگم پایین هستند. به همین خاطر به کمک این لنزها قادر به عکاسی در محیط‌های بسته و شرایط کم‌ نور خواهید بود .

کاربرد لنز ۵۰ میلیمتر

لنز ۵۰ میلیمتر دارای بیشترین شباهت به زاویه دید چشم انسان می‌باشد. به همین دلیل است که یکی از کاربردی‌ترین لنزها برای تجربه‌های گوناگون عکاسی به شمار می‌رود. این لنز پرکاربرد و محبوب دارای مزایای بسیاری است

انواع لنز ۵۰ میلیمتر بر اساس دیافراگم

اگر می خواهید لنز ۵۰ میلیمتر بخرید و ان را داشته باشید، دو انتخاب پیش روی شماست.  لنز با f/1.8 و لنز با f/1.4.

ولی تفاوت این دو نوع لنز در چیست؟

لنز ۵۰ میلیمتر با f/1.8

لنزهای f/1.8 بسیار سبک بوده و از نظر قیمت نسبت به رقیب خود مناسب تر است. این لنزها دارای بدنه پلاستیکی هستند و به سادگی از کار نمی‌افتند. به طور کلی لنزهای f/1.8 با توجه به قیمت خود، از کیفیت مناسبی برخوردارند؛ اما بهترین گزینه نیستند!

نیکون AF NIKKOR 50mm f/1.8D Lens

مقایسه لنز های 50 میلیمتر نیکون

یک لنز بسیار کوچک و سبک است که می‌تواند برای عکاسی شهری و گردشگری بهترین لنز دوربین ۵۰ میلیمتر به حساب آید. با بازترین حالت دیافراگم این لنز به سادگی می‌توانید در شرایط نوری ضعیف عکاسی کنید. برای تغییر میزان دیافراگم به صورت دستی نیز می‌توانید از رینگ مخصوص کنترل دیافراگم که بر روی بدنه آن قرار دارد، استفاده کنید.

فاصله کانونی این لنز برای دوربین‌های فول فریم ۵۰mm  است اما اگر از آن بر روی بدنه‌های غیر فول فریم استفاده کنید، فاصله کانونی به ۷۵mm تغییر می‌کند

معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری
این مقاله را بخوانید

لنز ۵۰ میلیمتر با f/1.4

لنرهای  f/1.4 کمی وزن بیشتری دارند و با ماندگاری و دوام بالاتری دارد. این لنزها در مقایسه با لنزهای f/1.8 در نورسنجی، عمق میدان و شرایط کم‌نور کارایی بهتری دارند و خروجی باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند.

کیفیت بهتر شیشه و سازوکار درونی این لنز، وضوح بالای تصاویر را نتیجه می‌دهد. به همین سبب قیمت آن نیز نسبت به لنز f/1.8 بالاتر است. اگر به دنبال بهترین لنز دوربین ۵۰ میلیمتر هستید و بودجه کافی نیز در اختیار دارید، لنز f/1.4 بی‌شک مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

مقایسه لنز های 50 میلیمتر نیکون

لنز دوربین Nikon 50mm f/1.4G AF-S

و حالا این لنز با دهانه FX مناسب برای دوربین‌های نیکون با سنسور فول فریم است. به کمک این لنز می‌توانید در حالت خودکار نیز از فکوس دستی استفاده کنید. این لنز ۲۸۰ گرم وزن دارد و هود و کیف حمل نیز اقلام همراه آن هنگام خرید هستند.

به طور کلی اگر قصد خرید لنز ۵۰ میلیمتر را دارید، لنز نیکون مدل ۵۰mm f/1.4G AF-S می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به حساب آید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی