مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark ii

مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark ii

نیکون به تازگی با معرفی نسل جدید Z7 دوربین نیکون z7 mark ii به بازار شده .این دوربین دارای یک ظاهر مشابه به مدل قبلی آن اما در داخل دوربین این مدل دارای به روز رسانی و تغییرات که ما در ادامه به مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark ii خواهیم پرداخت اول ، ما به مشخصات فنی دوربین ها نگاه خواهیم کرد.

مشخصات فنی z7 با دوربین نیکون z7 mark ii

بر خلاف دوربین Z6 و مدل جدیدترش یعنی Z6 II که دوربین‌هایی چندمنظوره و مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری محسوب می‌شوند. این Z7 II دوربینی است که هدف اصلی از طراحی آن استفاده از حرفه ای عکاسی به خصوص عکاسی مناظر و عکاسی معماری عکاسی استودیو است که به همین منظور از سنسور با رزولوشن و دینامیک رنج بالا استفاده شده است.

به خاطر ۴۵٫۷ مگاپیکسل سنسور و نداشتن فیلتر Low-Pass و لنزهای بسیار باکیفیت مانت Z، قادر است تا تصاویری شارپ و باکیفیت را ثبت کرده و جزییات را به‌خوبی در تصاویر به نمایش بگذارند. نیکون تغییرات بسیار خوبی را در نسل دوم Z7‌ اعمال کرده است.

مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark iiسرعت عکسبرداری

با وجود شکل ظاهری مشابه، این دو دوربین تفاوت‌های بسیاری در بخش داخلی و مشخصات فنی دارند که بیشتر آن‌ها بهبود‌های سخت‌افزاری و فریمور می باشد. اول باید دوربین جدید نیکون Z7 II دارای ۲ پردازنده EXPEED 6 است که در بسیاری از زمینه‌ها، عملکرد دوربین را بهتر کرده و سرعت عمل بالاتر و همینطور عملکرد بهتر در بافر، فوکوس خودکار و همچنین عکاسی پیاپی برای آن به همراه داشته است.

فیلتر یووی uv
این مقاله را بخوانید

سرعت عکسبرداری Z7 II 1 fps سریعتر از نسل قبلی آن است که بهبود کوچکی به نظر می‌رسد اما نکته ی اصلی این که بافر این مدل نیز نسبت به Z7 بهبود پیدا کرده و ۳.۳ برابر بیشتر از آن است. هنگامی که با فرمت فشرده RAW و به‌ صورت ۱۲ بیتی عکاسی می‌کنید، Z7 II می‌تواند تا ۷۷ تصویر را به‌ صورت پیاپی ثبت کند درحالی‌که مدل قبلی می‌توانست تا ۲۳ تصویر را دریافت و نگهداری نماید.

به این معنی که در این نوع از عکاسی با دوربین Z7 II  و  سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه می‌توانید تا ۸ ثانیه متوالی به‌صورت پیاپی عکاسی کنید . این میزان در نسل قبل و با حداکثر سرعت ۹ فریم بر ثانیه کمتر از ۳ ثانیه بوده است.

سیستم فوکوس خودکار

نکته ی دوم در مقایسه این دو دوربین سیستم فوکوس خودکار در مدل جدید تغییراتی کرده از جمله حساسیت نیکون Z7 II در نور کم، حالا تا -۳EV نیز قابل تنظیم است؛ این میزان در مدل قبلی -۲EV بوده است. به همین دلیل باعث شده تا عملکرد فوکوس خودکار Z7 II در نور کم دقیق‌تر بوده که این مورد به ویژه در محیط‌های تاریک نمود بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، مدل جدید مجهز به ویژگی‌های دیگری نیز هست که از این میان می‌توان به ویژگی فوکوس خودکار روی چشم سوژه در انواع مختلف حالات فوکوس خودکار و همچنین کار آن در زمان فیلم‌برداری اشاره کرد.

مقایسه دوربین نیکون z7 با دوربین نیکون z7 mark iiفیلم‌برداری ۴K‌

استفاده از پردازنده دوگانه در نیکون Z7 II امکان فیلم‌برداری ۴K‌ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را هم به آن داده است؛ درحالی‌که سرعت فیلم‌برداری با این رزولوشن در مدل قبلی در بیشترین حالت ۳۰ فریم بر ثانیه بوده است. همچنین امکان خروجی گرفتن HLG و HDR از طریق پورت HDMI نیز در مدل جدید وجود دارد.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون
این مقاله را بخوانید

یکی از مواردی که در دوربین Z7 برای بسیاری از کاربران آزاردهنده بود، استفاده از تنها یک درگاه حافظه روی این دوربین بوده است که حالا در مدل جدید با استفاده از۲ درگاه برای قرار دادن کارت‌های حافظه، این مشکل نیز برطرف شده است. در Z7 II از یک درگاه برای استفاده از کارت‌های حافظه CFexpress و XQD استفاده شده و یک درگاه هم با توانایی پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD با پشتیبانی از UHS-I و UHS-II روی بدنه آن وجود دارد. مثل اکثر بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای نیکون، در این مدل جدید Z6 هم می‌توانید تا از هرکدام از درگاه‌ها برای یک استفاده به ویژه استفاده کنید. می‌توانید از یکی از درگاه‌ها به‌عنوان بک‌آپ یا ذخیره فایل‌های RAW استفاده کرده و فایل‌های JPEG را روی کارت دیگر ذخیره کنید.

پردازنده دوگانه

بهرگیری از پردازنده دوگانه در نیکون Z7 II قابلیت فیلم‌برداری ۴K‌ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را هم به آن داده است؛ باوجود اینکه سرعت فیلم‌برداری با این رزولوشن در مدل قبلی در بیشترین حالت ۳۰ فریم بر ثانیه بوده است. همچنین امکان خروجی گرفتن HLG و HDR از طریق پورت HDMI نیز در مدل جدید وجود دارد.