راهنمای خرید بهترین گیمبال

راهنمای خرید بهترین گیمبال

راهنمای خرید بهترین گیمبال

اگر شما یک فیلمبردار حرفه‌ای یا تازه کار هستید، ممکن است تا کنون از گیمبال‌ها استفاده کرده باشید . ولی اگر تا به حال از آنها استفاده نکرده‌اید، حتما دوست دارید بدانید که چگونه هستند ؟ آنها عکاسی و فیلم برداری را برای شما به شدت آسان می‌کنند. استفاده از آنها واقعا سرگرم کننده است و می‌توان گفت هر عکاس یا فیلم برداری از کار کردن با آنها لذت خواهد برد. پس به راهنمای خرید بهترین گیمبال نیاز دارید. بدون شک گیمبال‌ها جزو جذاب ‌ترین تجهیزات عکاسی هستند

خلاصه کلی از گیمبال

یک گیمبال را می ‌توان به عنوان یک نقطه‌ی محوری توصیف کرد که به شما امکان می‌دهد یک جسم را در امتداد یک محور ثابت بچرخانید. با استفاده از یک گیمبال شما می‌توانید از زوایای مختلف عکس هایی باورنکردنی‌ای را ثبت کنید. از آنها بیشتر در زمان هایی مثل ساخت فیلم استفاده می‌شود، اما برای عکاسی هم کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از یک گیمبال همچنین شما می‌توانید دوربین خود را در جهات مختلف به آرامی بچرخانید.

راهنمای خرید بهترین گیمبالگیمبال چیست ؟

گیمبال در اصل یک حلقه‌ی پشتیبانی است که به شما این امکان را می‌دهد در امتداد یک محور واحد بچرخید. یک گیمبال سه محوره به شما این امکان را می‌دهد که لرزش را در سه محور مختلف حذف کنید. این سه محور با نام‌های pitch، yaw و roll شناخته می‌شوند.

محور pitch ( یا همان حرکت تیلت ) به بالا و پایین شدن حرکت دوربین عکاسی  اشاره دارد. یک مثال خوب در مورد زمان کار با pitch، هنگامی است که قصد دارید اشیایی را که در حال سقوط هستند یا سوژه‌ای که از پله‌ها پایین می‌آید را تصویربرداری کنید.

فون عکاسی
این مقاله را بخوانید

محور yaw ( یا همان حرکت پن ) اشاره لرزش دوربین عکاسی را در محور سمت چپ و راست دارد. با آن شما می‌توانید عکس هایی افقی بسیار نرم و بدون لرزشی را ثبت کنید.

و محور roll ( یا همان حرکت گردشی ) امکان ثبت تصویر از یک سوژه را با زاویه‌ی خارج از مرکز یا بدون تراز فراهم می‌کند.

این ۳ محور چرخشی تضمین می‌کنند که حرکت دوربین بدون در نظر گرفتن میزان حرکت‌های شما تثبیت می‌شود، به همین دلیل برای فیلم برداران عالی هستند.

گیمبال چگونه کار می‌کند ؟

یک گیمبال نیز مجهز به تمام توانایی‌های سنجش به غیر از بعضی از محورهای متحرک و یک پایه‌ی دوربین عکاسی است. آنها هیچ صدایی تولید نمی‌کنند ( بدیهی است که شما نمی‌خواهید صدای موتور توسط میکروفون ضبط شود ! ) و در عین حال می‌توانند خیلی سریع در جهت های مختلف چرخیده و حرکت کنند. دوربینی که روی آنها نصب شده نیز می‌تواند کاملاً ثابت باشد، دقیقا مانند هنگامی که یک مرغ را روی دستتان گرفته و آن را بلند کرده و در جهات مختلف حرکت دهید ( می‌توان گفت اصلی‌ ترین ایده‌ی ساخت گیمبال‌ها از حرکت گردن مرغ الهام گرفته شده است

متریال ساخت

بیشتر گیمبال‌های سطح مبتدی از پلاستیک تزریق شده درون قالب ساخته می‌شوند و نتیجه های متفاوتی دارند؛ در شرایطی که استفاده‌ی منظم یا در شرایط ناهموار، گیمبال‌های ساخته شده با پلاستیک ABS احساس ارزان بودن خواهند داد و دوام کمتری خواهند داشت. با این حال، برخی مانند EVO Shift از همان پلاستیک تقویت شده با نایلون ساخته شده است که دوام و کیفیت بسیار بیشتری دارد. تمام دستگاه‌های دیگر EVO از آلومینیوم درجه‌ی یکی ساخه شده‌اند که در ساخت بدنه‌ی هواپیما از آنها استفاده می‌شده است، در نتیجه دوام بسیار بیشتری داشته و در عین حال حس با کیفیت و لوکس بودن فوق‌العاده‌ای را به شما منتقل می‌کند.

تعداد مگاپیکسل بهترین دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

وزن گیمبال

فکر نمی‌کنم نیازی باشد که این مورد را توضیح دهم. هرچقدر که گیمبال شما سنگین‌تر باشد، شما مجبور هستید وزن بیشتری را حمل کنید. اکثر لرزش‌گیرهای دوربین عکاسی نسبتا سبک هستند اما وزن برخی از آن‌ها به همراه دوربین به ۴ یا حتی ۵ کیلوگرم هم می‌رسد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی