تجهیزات ضبط صدابودن یک عکس حرفه ای بدون داشتن تجهیزات ضبط صدا و صدای حرفه ای ارزشی ندارد. به همین دلیل است که اگر دوربین شما هرچقدر در عکاسی حرفه ای تر و پیشرفته تر باشد در بخش تنظیمات ضیط صدا دقیق تر و بخش ضیط صدای ان حرفه ای تر می باشد.

در واقع تجهیزات ضبط صدا روح یک تصویر است. تجهیزات صدابرداری که برای ضیط صدا و صدابرداری مورد استفاده قرار میگیرد به منظور های مختلف نظیر ، تهیه ویدئو کلیپ ، فیلم ، گزارش ، پادکست ، برنامه پخش زنده ، موسیقی ، کنسرت و … مورد استفاده قرار میگیرند.

این ابزار و وسایل به شما کمک می کند تا در هنگام ضبط صدا کیفیت بالا و صدای بهتر و واضح تری داشته باشید.این تجهیزات وسیع و در انواع مختلفی هستند و با برند و قیمت های متفاوت در بازار ارائه می شود.

زیر شاخه های تجهیزات صدابرداری

  1. میکروفون
  2. رکوردر
  3. صدا
  4. هدفون

هر یک از این ابزار ها برای قسمتی از صدابرداری به صورت تخصصی صورت میگیرد. شما می توانید با بهرگیری از تمام این تجهیزات در بخش صدابرداری حرفه ای و ماهر شوید. برند های متفاوتی این تجهیزات را عرضه و وارد بازار می نمایند. از میان برند های میتوان به معروفترین آنها یعنی سنهایزر ، بیرداینامیک ، زوم ، رود و … اشاره نمود.

رکوردر صدا حرفه ایهدف میکروفون دوربین

هدف اصلی هر میکروفون ضبط صدای یکسان، یکنواخت و بدون کوچکترین نویز در تمام طول ضبط می باشد. میکروفون انرژی صوتی را به یک سیگنال الکتریکی برای استفاده در ضبط فیلم تبدیل می کند. ولی تمامی میکروفون‌ ها مثل هم کار نمی کنند و همین باعث میشود که شباهت‌ها به پایان برسند. از لحظه به بعد، تغییرات و تفاوت‌ها بی پایان به نظر می‌رسد.

اگر یک نگاه کلی به این مسئله بیاندازیم استفاده از میکروفون اکسترنال به شما بسیار کمک می‌کند تا بتوانید صداهای بسیار با کیفیت تری ضبط کنید که هیچوقت نمیتوانید با میکروفون های داخلی خود دوربین عکاسی این صدا ها را با این کیفیت ضبط کنید. ولی این را در نظر داشته باشید که استفاده از آنها نیز با وجود تمام ویژگی ‌های مثبت برای همه‌ی افراد ضروری نمی باشد.