بهترین لنزهای دوربین هر برند بر اساس ژانرهای عکاسی

بهترین لنزهای دوربین هر برند بر اساس ژانرهای عکاسی

بهترین لنزهای دوربین هر برند بر اساس ژانرهای عکاسی

امروز می خواهیم درباره ی بهترین لنزهای دوربین هر برند بر اساس ژانرهای عکاسی صحبت کنیم یکی از مهم ترین بخش های هر دوربین بدون شک لنز آن است. در واقع ، بدون یک لنز ، دوربین هیچ ارزش و می توانید هر عکس را ضبط کنید. این لنز است که انعکاس نور را دریافت می کند و به سنسور برای ضبط یک عکس می رسد.

اما در میان انبوهی از لنزهای مختلف با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت کدام یکی مناسب سبک عکاسی شما می باشد?

برخی از عکاسان که در حال تلاش برای ایجاد یک مجموعه کامل از لنزهای نخست و زوم در لیست تجهیزات عکاسی خود را دارند اما با توجه به شرایط حال حاضر در ایران و قیمت بسیار بالا از لنز شاید آماده شدن بسیاری از بهترین لنزهای کار بسیار دشوار است.

بنابراین بهتر است برای اولین بار شناسایی نیازهای شما و سپس ایجاد بهترین لنز برای سبک عکاسی خود را مشخص کنید. این کیفیت کار خود را کاهش نمی دهد در حالی که تاثیری در صرفه جویی پول می گذارد.

اما مشکل دیگر تنوع لنز از شرکت های مختلف است. مثلا اگر می خواهید یک لنز عکاسی مناسب پرتره برای بدنه کامل فریمتان تهیه کنید. شاید بیش از بیست مورد هدف مطابقت با این با قیمت ها و ویژگی های مختلف پیدا کنید !

هیچ ترتیب خاصی برای لنزها وجود ندارد و به سادگی بهترین لنز هر نام تجاری با توجه به ژانرهای مختلف عکاسی بیان می شود.

لنز برای عکاسی در شب
این مقاله را بخوانید

بهترین لنزهای دوربین هر برند بر اساس ژانرهای عکاسی

لنز نیکون AF-S 70-200mm

موتور فوکوس سریع و آرام این لنز آن را یک گزینه فوق العاده جذاب ساخته است. علاوه بر این ، ارتعاش استفاده می شود خیلی خوب است که می تواند تا حد زیادی از بین بردن ارتعاش کمک کند. نصب آن بر روی دوربین های پنکیک ، شما یک زاویه حدود ۱۰۵-۳۰۰ خواهید داشت.

با توجه به دیافراگم بزرگ این لنز ، می توانید عکس ها را با پس زمینه های محوو بوکه های جذاب ذخیره کنید. اما قیمت این هدف بسیار بالا است و اگر شما نمی توانید آماده. گزینه هایی مانند نیکون AF-S 18-140mm f/3.5-5.6 G ED DX VR همچنین می تواند کار شما را انجام دهد.

لنز نیکون AF-S 105mm 

این لنز پرچمدار لنزهای ماکرو شرکت نیکون است. این اولین لنز ماکرویی است که لرزشگیر دارد و همچنین قابلیت سازگاری با دو قطع FX و DX در دوربین های نیکون برای آن فراهم شده است.

لرزشگیر استفاده شده در این لنز بسیار خوب است و البته دیافراگم باز آن باعث می‌شود در عکاسی پرتره، بتوانید پس زمینه را محو کرده و بوکه‌های زیبایی بدست آورید.

لنز نیکون AF-S Nikkor 35mm

یکی از بهترین لنزهای نیکون مخصوص عکاسی از نوراد ۳۵ میلیمتری f/1.8 است که با توجه به دیافراگم گشوده‌ای که دارد، می‌تواند نوردهی بسیار خوبی داشته و همچنین پس زمینه را تا حد زیادی محو کند. لنز ۱۰۵mm f/2.8G هم می‌تواند برای عکاسی از نوزاد مناسب باشد.

نیکون AF-S 24-120mm 

بزرگنمایی این لنز برای عکاسی خیابانی بسیار مناسب است و البته اگر شما قصد دارید این لنز برای دوربین نیکون با سنسور DX استفاده خود شما باید توجه داشته باشید که با توجه به ضریب برش سنسور DX ، محدوده فاصله کانونی این لنز تقریبا برابر و معادل  یک لنز است-۱۸۰ می باشد.

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

حداکثر دیافراگم این لنز برابر با f / 4 است و ثبات آن در طول کل فاصله کانونی لنز باعث تغییر در قرار گرفتن در معرض با تغییر فاصله کانونی می شود. سیستم ارتعاش این لنز نیز واقعا عالی است.

برای وضوح و شفافیت ، دو لنز پراکندگی بسیار پایین و سه لنز غیرفعال در طراحی این لنز مورد استفاده قرار گرفت. همچنین از طریق استفاده از این عدسیها و پوشش ترجمه آنها که نانو کریستال می باشد. تصاویر با حداکثر کیفیت ضبط و پراکندگی رنگ شعله ور شدن و اعوجاج در تصویر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

شاید بهترین گزینه برای عکاسی معماری در میان لنزهای نیکون است. برای تمرکز بر موضوع ، لنز باید حداقل ۲۸ سانتی متر باشد. تمرکز آن به صورت دستی و به صورت خودکار انجام می شود.

کمترین نسبت کانونی این دوربین ۲٫۸ است و بالاترین ۲۲ F است که فاصله مناسب را پوشش می دهد. به طور کلی ، این لنز یک محصول فوق العاده حرفه ای است که می تواند عملکرد بسیار خوبی برای کاربران فراهم است.

نتیجه گیری و نقاط نهایی

در این مقاله سعی کردم بهترین لنزهای هر نام تجاری را با توجه به ژانرهای عکاسی برای شما مرتب کنم. از آنجا که مهم ترین چیز در انتخاب یک لنز نوع خود را از عکاسی است. بهتر است برای اولین بار نیازهای خود را مشخص کنید ، سپس سبک مورد علاقه خود را تشخیص ، و در نهایت یکی از این اهداف را انتخاب کنید.

۵ دلیل برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری
این مقاله را بخوانید

من امیدوارم که این نکات در مقاله “بهترین لنز دوربین از هر نام تجاری بر اساس ژانرهای عکاسی” من به شما گفته مفید بوده باشه.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی