آموزش عکاسی صنعتی

اگر می خواهید فروش محصولات تان را به روش غیر حضوری دارید باید بتوانید از آن ها عکاسی کنید. برای این کار بهتر است یک سری نکات درباره ی آموزش عکاسی صنعتی را بدانید تا عکس های بهتری را در معرض نمایش قرار دهید.

نکته قابل توجه این که ۲۲% بازدهی که شما  از این کار دریافت می کنید، به نگاه مشتری نسبت به محصول برمی گردد و این مستقیما با عکسی که شما ثبت می کنید در ارتباط است. در نتیجه ، اگر می خواهید عکس هایی از محصول تان چشم نواز باشد و هزار بازدید از وب سایت را برای شما به ارمغان آورد ، با ما همراه باشید. فقط به تکنیک های عکاسی که در ادامه می گوییم، توجه کنید که در جلوگیری از رایج ترین اشتباهات به شما کمک می کند.

از بک گراند های شلوغ خودداری کنید.

بافت های اضافی و سایر اشیاء موجب کاهش توجه مشتری از محصول اصلی می شود. بهتر است برای تأکید بیشتر روی محصول ، از یک پس زمینه سفید ساده استفاده کنید. اگر نمی خواهید هزینه ای برای بک گراند سفید حرفه ای کنید، از یک برگه سفید یا یک پوستر برای عکاسی خود استفاده کنید. همان گونه که گفتیم،  اشیا اضافی را به حداقل برسانید تا محصول در مرکز توجه باشد.

تنظیمات white balance فراموش نشود!

اکثریت این اشتباهات عکاسی محصول مربوط به تنظیمات نادرست white balance است ، بنابراین مطمئن شوید که از لامپ ها و چشمک های مناسب استفاده می کنید. به یاد داشته باشید که تنظیمات white balance را بررسی کرده و تنظیمات دوربین عکاسی را مطابق با نور مورد استفاده اصلاح کنید.

سبک عکاسی فاین آرت
این مقاله را بخوانید

از زوایای مختلف محصول عکاسی کنید.

با مراجعه به هر فروشگاه اینترنتی ، مردم می خواهند این کالا را از زوایای مختلف مشاهده کنند. در نتیجه پیشنهاد من این است که از هر طرف که ممکن است، عکس بگیرید. اگر بتوانید عکاسی ۳۶۰ درجه داشته باشید عالی خواهد بود اما در صورت عدم تجربه یا تجهیزات ، ناراحت نشوید. کافی است کمی وقت بگذارید و از جزئیات یک محصول از نزدیک عکاسی کنید، یک عکس از زاویه جلو و بالای آن.

از قانون یک سوم استفاده کنید.

“قانون سوم” جایگاه اصلی که در لیست تکنیک های عکاسی محصولات دارد. در واقع ، مهم نیست که دقیقاً چه چیزی ثبت می کنید زیرا این قانون می تواند باعث شود هر تصویری برنده شود. به جای اینکه سوژه عکاسی، وسط کادر قرار بگیرد، آن را کمی در گوشه کادر جای دهید.  همچنین می توانید آن را کمی تغییر دهید.

آماده سازی محصولات

عکس برداری از محصول نیاز به مقداری آماده سازی دارد. برای مثال، به این عکس ها نگاه کنید و بگویید کدام یک جذاب تر است. هودی سمت چپ به دلیل چین و چروک هایی که دارد ممکن است به سختی نظر هر خریدار را به خود جلب کند. حتی نقص های کوچک مانند لکه ها می تواند تصویر محصول شما را خراب کند و مشتریان به سمت رقبای شما بروند. اگر قبل از عکاسی مقداری وقت صرف اتو کردن لباس کنید، می توانید از آن جلوگیری کنید و یا می توانید آن را در فتوشاپ ویرایش کنید.

آموزش عکاسی صنعتی

مطمئن شوید که لوگوی محصول به طور واضح پیداست.

یک عکس صنعتی حرفه ای، در مورد تبلیغات موفق کالا است. بنابراین ، بررسی کنید که لوگو کاملاً قابل مشاهده است یا خیر. این کار را قبل از فشردن شاتر انجام دهید. در غیر این صورت ، مشتری می تواند محصول شما را با سایر کالاهای مشابه اشتباه  کند.

انواع عکسبرداری پرتره
این مقاله را بخوانید

عکس با وضوح بالا را اولویت قرار دهید.

عکس هایی با وضوح بالا برای محصولات صنعتی، یک امر کاملا ضروری است. این کمک خواهد کرد که توجه مشتریان را از هر جزئیات که برای آنها مهم است، جلب کنید. در نتیجه ، آنها مشتاق نیستند که به دنبال مکان دیگری برای جستجوی کالای مورد نظرشان باشند.